Online Randevu Alın
Merak Edilen Sorular
20 Yaş Dişlerimi Aldırmak Zorunda Mıyım?

20 yaş dişleri, bulunduğu konum itibarı ile çürümeye yatkın, çoğu zaman fonksiyon dışında kalan ağzın en arkalarındaki dişlerdir. 'Mutlak suretle alınacaktır' diye bir kural olmadığı gibi %70 oranında problem yaratmaktalardır. Örneğin, ağızda yer bulamadığı için çıkamaması istemediğimiz bir hadisedir çünkü böyle bir durumda bulunduğu yerde fokal enfeksiyon kaynağı şeklinde davranması kuvvetle muhtemeldir.Bunun yanısıra ağız açma kapamada güçlük ve yandaki dişleri çapraşıklaştırmaya yönelik kuvvet uygulaması söz konusu olabilir. Bu yüzden bu konuyla ilgili hekim kontrolü şarttır.

Dişlerim Ağrıyınca Hangi Antibiyotiği Kullanmalıyım?

Dişiniz her ağrıdığında antibiyotik kullanmanız doğru değildir. Biz diş hekimleri, hastada akut enfeksiyon durumu olmadığı sürece antibiyotik önermeyiz. Eğer dişiniz ağrıyorsa antibiyotik kullanımı yerine parasetamol gibi ağrı kesici ilaçları kullanıp, ağrı kaynağını saptamak ve tedavi etmek için en kısa sürede diş hekimine başvurmanız en doğru çözüm olacaktır. Unutmayınız ki, diş ağrıları için ağzınızı alkol, rakı ve kolonya gibi sıvılarla çalkalamak, bölgeye aspirin tablet koymak veya hidrolik yağı gibi uygunsuz ve alakasız kimyasallar uygulamak tamamen yanlış ve sakıncalıdır.

Ortodontik Tedaviyi Kaç Yaşına Kadar Yaptırılabilirim?

Büyüme ve gelişim potansiyeli devam eden her hastaya her yaşta ortodontik tedavi uygulanabilir. Ancak her hastalığın, her vakanın,her ağız koşulunun olduğu gibi her yaşın kendine özgü bir takım dikkat edilmesi gereken şartları vardır.Bunları hekiminizden öğreniniz.

Dişlerim Gittikçe Birbirinden Ayrılıyor. Bunun Nedeni Nedir?

Ağız yapısı oldukça statik olduğu gibi ağızda nedensiz hiç bir şey olmaz. Eğer dişleri birbirinden ayırmaya yönelik bir kuvvet varsa ve dişler kendine gidecek yer bulabiliyorsa o vakit dişlerde aralanma olabilir. Eğer çenede yer darlığı söz konusu ise o vakit dişler muhtemelen çapraşıklaşır. Buna sebep veren mutlak patolojik kassal yada eklemsel bir etken vardır ve o etken hekiminiz tarafından teşhis edilip ortadan kaldırılmalıdır.

İmplant Yaparken Çok Ağrı Oluyormuş. Doğru Mudur?

Öncelikle bilinmesi gerekir ki, diş hekimliğinde ağrılı bir tedavi artık yoktur. Her müdahalenin öncesinde yapılacak olan uygun anestezi ile uygulama bölgesinin sinir blokajı gerektiği şekilde yapılır. Hasta, uygun anestezinin yöntemlerinin uygulanması durumunda operasyon sırasında herhangi bir ağrı hissetmez. Bu hususta hekimin konuya hakim olması gerek şarttır. Hekimin, yapılan spesifik müdahale konusunda ehliyetli olması tercih sebebi olmalıdır. Bunun dışında implant operasyonuna has özel bir ağrı söz konusu olmadığı gibi sıradan bir diş çekimi sonrasında yaşanan basit rahatsızlıkların olması muhtemeldir. İmplantın yerleştirilmesinden sonra oluşabilecek sıradan ağrılar basitçe ağrı kesiciler ile rahatlıkla giderilebilir. Hastalarımızın 98% i operasyon sonrasında geçmiş zaman korkularının ne kadar yersiz olduğunu hissetmekle beraber, herhangi bir operasyon geçirmemiş kadar rahat olduklarını bildirmektedirler.

İmplantın Bünye Tarafından Kabul Edilmemesi Diye Bir Şey Duydum. Bu Doğru Mudur?

Tabiri caizse bu ifadeler, delilerin kuyuya attıkları taşlara benzerler. Ehliyetsiz hekimlerin bilimsel olmayan yaklaşımları ile alınmış kötü sonuçlar, işinde başarılı hekimleri de güç duruma düşürmektedir. İmplantlar organizma için herhangi bir yan etkisi olmayan maddelerden üretilmiş ve yıllardır yapılan yoğun araştırmalar sonucu belirli bir düzeye gelmişlerdir. Doku uyumluluğu mükemmel olmakla beraber, başarısızlıklar genellikle hekim yada hasta kaynaklı faktörlerle meydana gelir. Genellikle titanyumdan üretilen bu malzemelerin vücut tarafından, kalp ve böbrek transplantlarında olabildiği gibi reddetmesi mümkün değildir.

İmplant Nedir?

İmplantlar, kaybedilen dişlerin yerine yerleştirilen, titanyumdan yapılmış yapay diş kökleridirler ve lokal anestezi altında çok kısa süren bir operasyonla çene kemiğine yerleştirilirler. Bu yapay diş kökü üzerine yapılacak çeşitli tip sabit yada hareketli protez sayesinde ideal estetik, sağlık ve fonksiyon kriterlerine ulaşılmaya çalışılır. Ağızda ömür boyu sorunsuz fonksiyon görmeleri amaçlanan implantlar, yüzeyleri özel işlemlerden geçirildiği için kemiğe özel bir bağ oluşturarak mekanik ve hücresel tutunurlar. Bağlantının oluşması için 3-6 ay arasında beklenmesi en ideal yöntemdir.

Diş Fırçalarken Öğürtü Refleksim Oluşuyor. Sizce Ne Yapmalıyım?

Bunu önlemek için dişler, önce kuru fırçayla daha sonra macun sürülerek temizlenmeli. Diş fırçası kullanımdan önce ıslatılmamalıdır. Burundan derin nefes alıp kısa aralıklarla dişler fırçalanmalıdır. Çocuklar için yapılmış daha küçükbaşlı fırçaları kullanılmalıdır. Zamanla bulantı refleksi azalacaktır.

Dişetlerim Sıkça Kanıyor, Acaba Neden?

Diş eti hastalıklarının ilk ve en önemli belirtisi dişeti kanamasıdır. Dişetlerinde renk, şekil bozuklukları ve ağız kokusu ile kendini daha da belli eder. Sağlıklı dişeti gülkurusu açık pembe renktedir. Dişe ve kemiğe sıkıca yapışmış olup, portakal kabuğuna benzer parlak - pütürlü bir görünümü vardır. Dişeti hastalığının temel nedeni bakteri plağı denen dişe sıkıca tutunmuş, yapışkan saydam bir tabakadır. Tırnağınızla dişinizin üzerini kazıyarak plağı fark edebilirsiniz. Bakteri plağı kaldırılmazsa sertleşir ve diş taşı ya da tartar olarak isimlendirilen birikintiler oluşur. Plaktaki bakteriler tarafından üretilen toksinler (zararlı maddeler) dişetlerine zarar verir. Toksinler dişetlerinin etrafındaki destek dokularını yıkar, dişlerden uzaklaşır, oluşan periodontal ceplerde daha fazla bakteri plağı birikir. Periodontal hastalık geliştikçe cepler daha da derinleşir. Bakteri plağı dişlerin açığa çıkmış kök yüzeylerine yapışır. Dişlerin kemik desteği yok olur ve tedavi edilmeyen dişler sallanmaya başlar ve sonunda çekilmek zorunda kalırlar.

Haldızweb Kurumsal Web Tasarım & Digital Reklam Ajansı