Online Randevu Alın
Endodonti Tedavisi

Endodonti, dişlerin kök kanallarının tedavisiyle ilgilenen bir diş hekimliği branşıdır. Dişin iç kısmında pulpa adı verilen, dişin canlılığını sağlayan damar ve sinir paketinin bulunduğu bölüm bulunmaktadır. Pulpa, iltihaplanma durumunda kök kanal tedavisi gerektirir.

Kök kanal tedavisi ihtiyacı olan hastalar genellikle ağrı ve sıcak hassasiyeti şikayetiyle başvururlar. Dişin üzerine vurulduğunda (perküsyon) ağrı duyan hastalar bu tedavi için adaydır. Ağrı vermeyen vakalarda ise diş ölmüş ve kök ucunda lezyon oluşumu vardır. Bu tip vakaların teşhisi apse oluşumu veya röntgen alınması ile konur. Kliniklerde, tedavinin her aşamasında klasik ve dijital radyografi kullanılabilir.

Kök kanal tedavisi lokal anestezi altında gerçekleştirilir ve ağrısızdır. Dişin kuron kısmından pulpa tabakasına açılan bir oyuktan (kavite) dişin çene kemiği içindeki kök kısmına giriş yapılır. Dişin sinirleri kök kısmındaki kanallarda bulunur ve dişlerin 1, 2 veya 3 kanalı olabilir. Bazı dişlerde ise normalden fazla sayıda kanal bulunabilir.

Kök kanal tedavisi, sinirlerin alınması, kanalların şekillendirilip mikroorganizmalardan arındırılması ve genişletilmiş kanalların doldurulması işlemlerini içerir. Daha sonra dişin kuron kısmına harabiyetin büyüklüğüne göre restorasyon yapılır ve dişin estetik ve fonksiyonel olarak devamlılığı sağlanır.

Endodonti, dişlerin kök kanal sistemiyle ilgili sorunları tedavi etmeye yönelik önemli bir diş hekimliği alanıdır ve uygun şekilde yapılan bir kök kanal tedavisi, dişin uzun süreli sağlığı için kritik öneme sahiptir.

Haldızweb Kurumsal Web Tasarım & Digital Reklam Ajansı